У Черкасах перевізники зняли з маршрутів усі автобуси [ Редагувати ]
Черкаси опинилися на порозі транспортної кризи. Власники маршруток вимагають від мерії погодити підняття ціни на проїзд до 5 гривень, а чиновники наполягають спочатку покращити якість та забезпечити електронний контроль пасажирських перевезень. Напередодні на знак протесту перевізники прибрали з вулиць автобуси, люди по кілька годин були змушені мерзнути на зупинках. Станіслав Кухарчук - про ситуацію докладніше.
Ранок - година пік, черкащани їдуть на роботу. Хтось поспішає втиснутися в переповнену маршрутку, а хтось вирішує почекати менш забиту.
"Раніше було краще, а зараз порідшали інтервали і вони рідше їздять, людей багато, всі одіті і тяжко сідать… Бачите, під'їхав, але всі забиті", - скаржиться Людмила Мазур, жителька Черкас.
Пасажири постійно нарікають і на якість перевезень - маршрутки часто ламаються, та й обслуговування бажає кращого. Попри це перевізники вже місяць домагаються погодження мерії на підвищення вартості проїзду з 4 гривень до п'яти. Напередодні по обіді на знак протесту вони навіть забрали з маршрутів автобуси, а містяни по кілька годин мерзли на зупинках.
"Я не знав, чесно кажучи, для мене це шок бо ми тільки приїхали зі Сміли, нас висадили на вокзалі ми вже 20 хвилин стоїмо - мороз, сніг іде", - скаржиться Ігор Єфімов, житель Черкас.
Через той демарш сьогодні в мерії зібрали нараду за зачиненими дверима. Влада вимагає покращити обслуговування в транспорті - задля контролю обладнати автобуси трекерами, та перейти на електронний квиток, перевізники ж - вимагають підняти ціну на проїзд. На будь-які нововведення приватні підприємці йти не хочуть, запевняють Андрій та Юрій. Торік хлопці безплатно розробили спеціальну програму, яка б допомогла контролювати міські перевезення. Її зараз успішно тестують на комунальних тролейбусах, а от приватники від неї чомусь відмовляються.
"Вони не хочуть тому що - це контроль. Буде всім зрозуміло відразу, скільки вони людей перевозять, скільки у них є насправді порушень. Вони кажуть, що це потрібно", - переконані Андрій Проценко та Юрій Шинкаренко, розробники електронної програми контролю за громадським транспортом.
Переговори власників маршруток і виконавчого комітету знову завершилися нічим. Представники перевізників не розуміють, чому влада не хоче підняти вартість проїзду. Нарікають, що з нинішніми цінами на пальне та запчастини можуть просто збанкрутіти. Та ще й пільговиків доводиться возити.
"17 категорій. А людей - не знаю, ніхто їх не рахував, це можна в соцзахисті спитати - скільки у них таких пільговиків і будете знати. Я не знаю", - заявляє Петро Жигайло, голова обкому профспілки працівників автомобільного транспорту.
Міські чиновники чекають чіткого обґрунтування здорожчання проїзду. А власники маршрутів натомість заявляють, що запропоновані мерією умови - для них неприйнятні.
"Перевізники сказали: "ні, ми працюємо до кінця тижня і потім з'їжджаємо з маршрутів", - повідомив Ярослав Нищик, секретар Черкаської міської ради.
Аби з наступного тижня убезпечити місто від транспортного колапсу, комунальний тролейбусний парк вже готовий вивести на маршрути додаткові машини. Підстрахувалися й перевізниками з інших міст, які попередньо погодилися надавати послуги за 4 гривні.