На Черкащині перевізники наполягають на підвищенні цін [ Редагувати ]
У Черкасах триває транспортне протистояння. Власники маршруток хочуть підвищити ціну на проїзд з чотирьох до п'яти гривень і просять дозволу на це у мерії. Чиновники ж наполягають - спочатку покращити якість та забезпечити електронний контроль пасажирських перевезень.
Ранок - година пік. Черкащани їдуть на роботу. Хтось поспішає втиснутися в переповнену маршрутку, а хтось вирішує почекати менш забиту.
"Раніше було краще, а зараз порідшали інтервали і вони рідше їздять, людей багато, всі одіті і тяжко сідати. Бачите- під'їхав, але всі забит", - говорить Людмила Мазур, жителька Черкас.
Пасажири постійно нарікають і на якість перевезень - маршрутки часто ламаються, та й обслуговування бажає кращого. Попри це, перевізники вже місяць домагаються погодження мерії на підвищення вартості проїзду з чотирьох гривень до п'яти. Напередодні, по обіді, на знак протесту вони навіть забрали з маршрутів автобуси, а містяни по кілька годин мерзли на зупинках.
"Я не знав, чесно кажучи, для мене це шок, бо ми тільки приїхали зі Сміли, нас висадили на вокзалі ми вже 20 хвилин стоїмо - мороз, сніг іде", - пояснює Ігор Єфімов, житель Черкас.
Через той демарш в мерії зібрали нараду за зачиненими дверима. Влада вимагає покращити обслуговування в транспорті задля контролю обладнати автобуси трекерами, та перейти на електронний квиток, перевізники ж вимагають підняти ціну на проїзд. На будь-які нововведення приватні підприємці йти не хочуть, запевняють Андрій та Юрій. Торік хлопці безплатно розробили спеціальну програму, яка б допомогла контролювати міські перевезення. Її зараз успішно тестують на комунальних тролейбусах, а от приватники від неї чомусь відмовляються.
"Вони не хочуть тому що, ну це контроль, буде всім зрозуміло відразу, скільки вони людей перевозять, скільки у них є насправді порушень вони кажуть, що це потрібно..", -пояснюють Андрій Проценко та Юрій Шинкаренко, розробники електронної програми контролю за громадським транспортом.
Переговори власників маршруток і виконавчого комітету знову завершилися нічим. Представники перевізників не розуміють, чому влада не хоче підняти вартість проїзду. Нарікають, що з нинішніми цінами на пальне та запчастини можуть просто збанкрутіти. Та ще й пільговиків доводиться возити.
"17 категорій …17 категорій . А людей не знаю - це ніхто їх не рахував, це можна в соцзахисті спитати скільки у них таких пільговиків і будете знати …я не знаю.. …", - говорить Петро Жигайло, Голова обласного комітету профспілки працівників автомобільного транспорту.
Міські чиновники чекають чіткого обґрунтування здорожчання проїзду. А власники маршрутів натомість заявляють, що запропоновані мерією умови - для них неприйнятні.
"Перевізники сказали – ні. Ми працюємо до кінця тижня і потім з'їжджаємо з маршрутів", - говорить Ярослав Нищик, секретар Черкаської міської ради.
Аби з наступного тижня убезпечити місто від транспортного колапсу, комунальний тролейбусний парк вже готовий вивести на маршрути додаткові машини. Підстрахувалися й перевізниками з інших міст, які попередньо погодилися надавати послуги за чотири гривні