Амеріканців навчать відрізняти фейкові новини (відео) [ Редагувати ]
Операція "Ліквідація медіа-безграмотності". У школах США навчатимуть розпізнавати маніпуляції у ЗМІ та соцмережах. Із такою ініціативою виступає адміністрація Дональда Трампа. І як не дивно, вона користується неабиякою популярністю. Чи навчилися американські школярі розрізняти фейки?
"Фейкові медія намагаються змусити нас мовчати. Я виступаю лише проти фейкових медія та преси. Фейкових, фейкових. Усе, що я можу сказати, що це фейкові, фейкові новини. Абсолютно сфабрикована новина", - сказав Дональд Трамп, президент США.
Термін "фейк ньюз" став чи не символом президентства Дональда Трампа. Про засилля неправдивих новин американський очільник говорить під час майже кожного свого виступу. Сфабриковані дописи та пропаганда, нині жоден глобальний політичний процес не обходиться без втручання ЗМІ.
І дуже часто люди формують свою думку про ту чи іншу подію на підставі інформації з ненадійних, а іноді й упереджених або підкуплених джерел. Особливий вплив на громадську думку зараз мають соцмережі. З огляду на це,в одинадцятьох штатах у розкладі учнів з'явився ще один предмет - Медіаграмотність та критичне мислення. Там він називається Чеколоджі, від слова "Чек" - перевіряти.
"Нас постійно оточують фобії та токсичність, особливо у моїй спільноті, серед Латиноамериканців. У США чимало людей живуть у страху, тому що не мають ґрунтовної правдивої інформації та розуміння того, що діється у світі",-розповідає Сальвадор Посас, учень.
Школа Вейкфілд в Арлінгтоні, що у штаті Вірджинія, одна з перших запровадила заняття з медія обізнаності. Предмет тут викладає Патрісія Хант. Вона використовує актуальні новини, аналізує зі студентами дописи у соцмережах та телевізійні шоу. В такий спосіб на конкретних прикладах вчить студентів відрізняти правдиву інформацію від маніпуляції та пропаганди.
"Сучасна молодь не так схильна довіряти усьому почутому та побаченому, як ми колись. Утім зараз великий вплив на них мають соцмережі. Та дуже часто молоді люди не помічають маніпуляцій та відвертої брехні. Тому їм дійсно потрібні навички, якими я ділюся під час занять", - говрить Патрісія Хант, викладач.
Одна з основ медіаграмотності - вміння сортувати інформацію та критично ставитися до усього, що трапляється у стрічці новин.
"Щоразу, коли бачите певний заголовок чи заяву, подумайте від кого ця заява пролунала. Наприклад, якщо "Кока-кола" у рекламі наголошує, що содова - це добре, ви маєте розуміти, що насправді це не так. Просто компанія хоче, щоб ви так думали",-розповідає Конор Маккормік, учень
"Люди читають фальшиві новини, у них з'являється страх і гнів. Вони приймають на віру підробку, а реальними новинами - нехтують", - говорить Тангеліс Елліс, учениця.
Викладачі кажуть - чеколоджі набуває великої популярності серед учнів. Вони розуміють його доцільність та актуальність. Тому до кінця цього року в планах адміністрації - запровадити предмет з медіаграмотності у школах - в усіх штатах.