Японці полюють за розмальованими каналізаційними люками [ Редагувати ]
Мистецтво просто під ногами. Японці так обожнюють усе прекрасне, що на яскраві картини перетворюють навіть каналізаційні люки. З’явилися і мисливці за кольоровими кришками - щоправда, вони їх не крадуть, а лише фотографують. Звідки такий тренд і де люки найгарніші - дивіться в нашому сюжеті
Каналізація - справа брудна. Утім, японці вигадали, як до неї додати прекрасного. У майже двох тисячах міст і селищ встановили кольорові люки. Їх виробляють різні компанії, але всі апелюють до суто японського феномену "кавай" - коли будь-що незвичайне видається людині милим.
"Я думаю, що прикрашання люків - це гарний приклад японської витонченості та уваги до дрібниць", - каже шанувальник кольорових люків Шої Морімото.
Прикрашати каналізаційні люки почали ще 40 років тому, щоправда, з внутрішнього - невидимого боку. Нині ж це і модний тренд, і візитівка багатьох міст, і туристична принада. Сотні людей полюють за новими зображеннями й візерунками, і колекціонують фотографії люків. Адже кожен з них - особливий і пов’язаний з історією міста.
"Що мені до вподоби, то це те, що можна відкривати для себе історію, культуру, традиції, якими пишаються міста", - каже шанувальник кольорових люків Шої Морімото.
Виробництво таких люків - справа кропітка. Коштують вони більш як удвічі дорожче, ніж звичайні.
"На таку доволі складну модель іде багато часу, усе робиться вручну. Тож ми можемо виготовити близько 10-15-ти одиниць за день", - каже художник Ісаму Камійя.
Оскільки самі люки колекціонувати не вдасться, приватна компанія випустила півтора мільйона листівок із їхнім зображеннями. Вони безплатні, але отримати їх можна лише в містах розташування цих люків. Підприємці кажуть - так прагнуть заоохотити туристів більше подорожувати.
"Для того щоб люди дізналися про місто та його принади, необхідно передусім його відвідати. Наші картки - це своєрідний гачок, який змусить туристів зважитися на перший крок і приїхати", - каже співробітник GKP Хідето Ямада.
З-поміж мільйонів люків по всій Японії - прикрашена лише незначна їх частина. Але для ентузіастів цього достатньо - три тисячі мисливців за люками в листопаді зібралися на "саміт", аби розказати про свої скарби. У соцмережах - діляться фотографіями за відповідним хештегом, а непотрібні люки - місцева влада розігрує на аукціонах, тим самим збагачуючи бюджет.